Eucharistieviering Missa Petrus Donders (onderdeel herdenkingsplechtigheden bevrijding Tilburg 80 jaar)

Op zondagmorgen 27 oktober 2024 vindt om 09.30 uur een eucharistieviering plaats in de Goirkese Kerk, Goirkestraat 68.
In deze viering wordt de Missa Petrus Donders ten gehore gebracht door parochieel koor De Bron onder leiding van Harry Swinkels.
27 Oktober is de geboortedag van Peerke Donders, de verjaardag van naamgever en inspirator van onze parochie.
Voorgangers zijn pastoor Frank Lemmens en diaken Geert Eijsbouts.

Na afloop van de viering kan er als vanouds koffie gedronken worden en vanaf 10.30 uur is er een rondleiding op het naastgelegen kerkhof langs diverse oorlogsmonumenten door heemkundige Krelis Swaans. Om 12.00 uur worden de klokken geluid door Werkgroep De Torenklok in de vieringtoren van de St. Dionysiuskerk (Goirkese Kerk), waarmee het ochtendgedeelte wordt afgesloten.