Sop en zeep actie

Elke huisvrouw weet wat het betekent als de wasmachine bijna dagelijks moet draaien en de kinderen na het spelen of sporten weer eens onder de douche kruipen. De flessen zijn zo leeg! Met een (te) kleine portemonnee is het dan moeilijk kiezen: eten of wasmiddel? Vaak zal een maaltijd op de eerste plaats komen. Toiletartikelen en was-, cq schoonmaakmiddelen zijn niet goedkoop. Daarom is het fijn dat mensen die financieel moeilijk rond kunnen komen voor een appel en een ei deze middelen kunnen kopen inj het RondeTafelHuis. Op verschillende lokaties, waaronder onze parochie, worden deze middelen ingezameld. De conciërge beheert ze. Mensen die een bonnetje gekregen hebben kunnen bij hem langs komen om artikelen te kopen. Er wordt een klein bedrag gevraagd om mensen de mogelijkheden te bieden te kopen in plaats van te krijgen. Van de opbrengst worden nieuwe artikelen gekocht. Na enige tijd komt de sleet in het inzamelen. De behoefte blijft echter bestaan. Daarom doen we een beroep op u. Als u gebruik maakt van aanbiedingen, is het gratis pakket misschien voor gezinnen die het moeilijker hebben. Leg uw bijdrage de tweede zondag van de maand in de mand onder het prikbord. U helpt daarmee echt.