Parochie Peerke Donders, Tilburg
Parochie Peerke Donders uit Tilburg op Instagram Parochie Peerke Donders uit Tilburg op Facebppl

Bevrijdingsconcert

Bevrijdingsconcert ´The Armed Man´ (Sir Karl Jenkins)
3 november 2024, 14:30 - 17:00

Dit indrukwekkende werk, een mis voor de vrede, ging in 2000 in première in de Londense Royal Albert Hall. De titel is gebaseerd op een bekend Frans soldatenlied uit de 15e eeuw: L´ homme Armee. Het werk bestaat uit 13 delen, afgewisseld met literaire teksten en gebeden uit de hele wereld. De teksten gaan over oorlog en geweld, de gevolgen hiervan, en de hoop op duurzame vrede.

De opening is met steeds luider klinkende trommels, gevolgd door een Kyrie uit de katholieke mis en later een Sanctus en Agnus Dei. Verder horen we Bijbelteksten, gedichten die betrekking hebben op de Vietnamoorlog en het bombardement op Hiroshima, een Islamitisch gebed en teksten uit het Hindoeïsme, met een geweldige climax op het eind.

Noteer de datum: zondagmiddag 3 november, 14.30 uur! Uitvoerenden zijn: Gemengd koor Malkander uit Tilburg, Koninklijk Tilburgs Mannenkoor Sint Caecilia, Koninklijke Sophia´s Vereeniging uit Loon op Zand, solisten Josephina Louise Hoogstad en Sabra El Bahri Khatri, zij zal ook de oproep tot gebed, de Azaan, luid brengen.

De entree bedraagt 20 euro. Vrienden en bekenden betalen met een code slechts 17,50 euro. Kaarten kunnen besteld worden via de website van concertzaal Tilburg.