Parochie Peerke Donders, Tilburg
Parochie Peerke Donders uit Tilburg op Instagram Parochie Peerke Donders uit Tilburg op Facebppl

De verwondering, De Duynsberg

De verwondering op woensdag 10 april 10.00 uur in de Duynsberg met dominee Marianne Vonkeman

Marianne kreeg rond haar dertigste ‘last van God’ - zo zou ze het later omschrijven. Vreemde en intense godservaringen lieten haar verbijsterd achter. Ze leerde dat we vol aannames zitten, over onszelf, over anderen, en ook over God. 'We leven in een oppervlaktebewustzijn, we zijn bezig met de dagelijkse dingen: wat nuttig is, handig is, wat je wil en niet wil. Maar daaronder zitten de waardevolle dingen. Ik kwam erachter dat er door het leven heen iets wil gebeuren. Ik ging de stem van God in de gebeurtenissen verstaan'.

Na het bekijken van deze uitzending hebben we ongeveer een uur om bij elkaar af te tasten: in hoeverre kunnen wij de stem van God in gebeurtenissen verstaan? Of… raakt ons iets heel anders in het verhaal van deze ‘aangeraakte’ vrouw?